5 spôsobov ako získať nových zákazníkov

Túto otázku si bezpochyby kladie v istých fázach vývoja každý podnikateľ. Zákazník je ten najdôležitejší subjekt podnikania.

Nemať zákazníkov, nemáme pre koho poskytovať naše akokoľvek výnimočné služby alebo produkty.

Ponúkame 5 základných ciest, ktoré dlhodobo dopomáhajú k získaniu nových zákazníkov.

1. Doporučenia

Asi mi dáte za pravdu, že formou doporučenia sa získavajú zákazníci najľahšie. Je to najkrajšia cesta obchodu bez veľkej námahy.

Existujúcemu zákazníkovi, ak sa natoľko páči náš produkt či služba, tak ho automaticky odporučí svojmu známemu. Získame tak tých, ktorí už k nám majú dôveru bez predchádzajúcej skúsenosti.

Najdôležitejší spôsob, ako takého zákazníka udržať, je už získanú dôveru posilňovať kvalitou služieb či excelentným servisom. Spravidla sa jedná aj o najlojálnejší zákazníkov, preto by sme mali doporučenie zákazníka zákazníkom vhodne podporiť a odmeniť.

Môžeme zákazníka finančne odmeniť za privedenie svojho známeho alebo existujúcemu zákazníkovi poskytnúť za jeho doporučenie nového zákazníka či službu navyše.

To už záleží na type podnikania a našich možnostiach. My sme vymysleli program Odporuč a získaj 100 EUR.

2. Osobné stretnutia

Najmä v oblasti B2B sa vypláca osobné stretávanie sa s potenciálnymi zákazníkmi. Tieto návštevy u zákazníkov môžeme realizovať rôznymi cestami.

Jednou z najčastejších spôsobov realizácie je tzv. navolávanie schôdzok (studené kontakty), kedy nám asistentka obvoláva potencionálnych zákazníkov so žiadosťou o stretnutie.

Táto cesta sa zdá síce pomalšia, ale v skutočnosti je veľmi účinná z pohľadu dlhodobých vzťahov. V každom vzťahu je potrebná značná dávka dôvery a to isté platí aj ohľadom vzťahov so zákazníkmi.

Priamy kontakt so zákazníkom nenahradí žiadny e-mail alebo telefonát.

3. Webové stránky

Sú bezpochyby našim najväčším obchodníkom, ktorý dokáže osloviť najviac našich potencionálnych zákazníkov. Stránky nášho webu je prezentáciou a samotnou tvárou nášho podnikania.

Neoplatí sa podceňovať žiadnu oblasť pri tvorbe webu. Z 80% sa jedná o náš najčastejšie prvý kontakt so zákazníkom. A všetci to poznáme: „Prvý dojem je len jeden.

V rámci snahy o využitie produktov zákazníkom, by sme mali dať na web viac možností ako nás kontaktovať. Malo by sa jednať o viac, ako len sekcia „kontakty“, kde uvedieme náš telefón a e-mail.

Dobrou voľbou sú kontaktné formuláre, interaktívne tlačidlá nabádajúce k akcii (call to action) a kopu ďalších marketingových nástrojov podporujúcich predaj.

Dobrý webmaster by mal umiestniť tieto možnosti kontaktovania tak, aby boli čo najviac na očiach návštevníka.

4. Marketingové kampane

K získaniu zákazníkov môžeme využiť najrôznejšie marketingové kampane od PPC reklamy až po affiliate marketing. Problémom môžu byť vysoké finančné náklady a často rovnako nedokážeme odhadnúť mieru návratnosti.

Hovorí sa, že polovica všetkých prostriedkov vynaložených na marketing je vyhodená oknom, akurát nevieme ktorá polovica to je. Tým však nechcem tvrdiť, že marketingové kampane sú zbytočné.

Sú zmysluplné, ak sú dobre cielené. Aby sme vedeli, že nevyhadzujeme peniaze oknom, mali by sme vykonávať dôslednú kontrolu a pravidelné štatistiky. Ak nie sme odborníci na marketing, zvážme službu marketingového poradenstva.

5. Nepretržitá komunikácia

Na túto techniku firmy zabúdajú. A pritom ide o najúspešnejšiu akvizíciu pre získavanie nových obchodov. Ak nás zákazník už raz kontaktoval a prejavil o niečo záujem, nemali by sme ho strácať zo zreteľa. Aj keď naše služby ešte nevyužil.

Väčšina firiem pri dopyte na služby zákazníkovi poskytne odpoveď, ale ak zákazník ďalej nereaguje, celá komunikácia upadne do zabudnutia.

To je veľká chyba, pretože podľa štatistík, môžeme získať až 50% potencionálnych zákazníkov práve cieleným kontaktovaním.

Je dobré si preto vypracovať plán, ako týchto zákazníkov budeme kontaktovať. Po niekoľkých dňoch, keď zákazník nereaguje, je vhodné ho znova prirodzeným spôsobom osloviť alebo informovať o nejakej špeciálnej ponuke.

Ondrej Nemeček

Rád žijem čas mimo mesta. Mojou oblasťou pôsobenia je tvorba PR a dáta webovej analytiky. Spolupracujem aj v projektoch SEO optimalizácie.

 

Páčil sa Ti článok? Daj nám Like zdieľaj ho svojmu okoliu. Ďakujeme 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *