7 TOP Trendov Socialnych Sieti

7 TOP trendov sociálnych sietí

Sociálne siete sú živý organizmus. Nie je deň, kedy sa na nich neobjaví nejaká zmena alebo novinka. Aké sú trendy v súčasnosti?

Porastie Instagram? Ako to bude s organickým dosahom na Facebooku? A akú majú budúcnosť influenceri? Zistite, ako vidíme budúcnosť sociálnych sieťach v tomto roku.

Racionalita a etika sociálnych sietí

Začíname hneď s tým najmenej uchopiteľným. Zdá sa, že sociálne siete na čele s Facebookom stále viac kladú dôraz na racionalizáciu a etiku fungovania svojich algoritmov.

Algoritmy uprednostňujú kvalitný obsah (čo vo výsledku môže znamenať čokoľvek) a odpútať sa od doterajšej praxe, kedy algoritmy preferujúce engagement tlačili tvorcovia obsahu do tvorby klikaček, hlasovačiek, označovačiek a ďalších nezmyselností.

Horúcou témou je aj ochrana súkromia a správa dát na sociálnych sieťach. Aktuálna kauza okolo Cambridge Analytica ukázala, že ide o pomerne slabé miesto s veľkým rizikom zneužitia dát.

Ak majú sociálne siete do ďalších rokov prežiť, toto bude jedna z oblastí, na ktorú bude sa bude potrebné zamerať.

Instagram prekročí 2 500 000 užívateľov a porastú aj ďalšie sociálne siete

Počet užívateľov sociálnych sietí na Slovensku naďalej porastie. Hoci tempo rastu sa bude sa mení.

Najúspešnejší bude Instagram, ktorý je stále hlboko pod svojím potenciálom a ktorý by na konci roka 2018 mohol atakovať hranicu 2 500 000 užívateľov.

Pozvoľný rast bude pokračovať aj u Facebooku, Twitteru a siete LinkedIn.

Organický dosah bude klesať

V roku 2018 sa ešte nedostaneme na úplné dno, t.j. na nulový organický dosah. Avšak rast počtu užívateľov a komunikujúcich subjektov povedie k ďalšiemu poklesu organického dosahu z dnešných hodnôt, ktoré sú okolo 10%.

Reakciou bude musieť byť ďalší nárast vynaložených financií na podporu „Reach“ príspevkov.

Čas na nákupy? Zabudnite na preplnené obchody, máme Facebook

Tendencia Facebooku obsiahnuť internet je nespochybniteľná. A pre snahu ovládnuť oblasť online nakupovania toto platí dvojnásobne.

Nehovorím teraz o formátoch Marketplace alebo Collections, čo sú samozrejme tiež prvky, o ktorých budeme počuť stále viac.

Reč je v tomto prípade najmä o priamom nakupovaní na Facebooku, kedy už nebudete musieť odchádzať na konkrétne stránky e-shop predajcov, ale tovar si kúpite priamo v rozhraní Facebooku.

Čo sa nepohybuje, akoby nebolo

Facebook to tlačí ako o život. Nové možnosti umožňuje Instagram a začína s tým v stále väčšej miere tiež LinkedIn. Čo to je? Videá a žive vysielania! Tento fenomén bude hrať TOP obsah v najbližšom čase.

Na Instagram frčia príbehy a bude to veľký hit

Už zaznelo, že ťahúňom sietí bude Instagram. V rámci neho sa bude najviac rozvíjať formát Instagram Stories, ktorý má slušne našliapnuté k tomu, aby sa v rámci Instagramu stal úplne plnohodnotnú platformou.

Zabudnite na slovenské celebrity, máme mikroinfluencerov

V slovenskom prostredí budú v tomto roku hrať ešte silnejšiu rolu influenceri. Vidím ale pozvoľný trend v ústupe vo využívaní „všeobjímajúcich“ influencerov s najväčšími základňami odberateľov v prospech segmentu „mikroinfluencerov“.

Teda tých s nižšou základňou fanúšikov, ale o to viac segmentovo špecializovanejším.

Ondrej Nemeček

Som veľkým fanúšikom marketingu. Niekoľko rokov zbieram skúsenosti so sociálnymi sieťami a tvorbou ich stratégie. Oblasť marketingu mám zvládnutú aj z Fakulty masmediálnej komunikácie.

Páčil sa Ti článok? Daj nám Like a zdieľaj ho svojmu okoliu. Ďakujeme 🙂