Vždy pýtajte vyššiu cenu, ako je tá najvyššia na trhu

Vždy pýtajte vyššiu cenu, ako je tá najvyššia na trhu

Vždy žiadajte po zákazníkoch vyššiu cenu, ako je bežná na trhu. Vaším cieľom je chcieť viac, než váš najdrahší konkurent.

Alebo, ak nepredávate prémiový tovar, buďte viac ziskoví. Občas sa čudujem, že ľudstvo vyliezlo z jaskýň. So štýlom „Tamto vtáča má jeden pazúrik, takže mne bude stačiť tiež jeden pazúrik“ by sme tam boli ešte dnes.

Nie, ľudstvo povstalo, až keď si niekto povedal: „Chcem viac pazúrikov. Chcem sa ich naučiť nachádzať a spracovávať rýchlejšie. Chcem sa naučiť cudzie reči, aby som s nimi mohol obchodovať so zahraničím. A chcem pochopiť ich zmýšľanie, aby som vedel, čo ponúknuť, aby mi kúpili viac pazúrikov“.

A potom budem chcieť vedieť vyrobiť aj nôž, potom laser a potom niečo super neutrónové.

Ekonomika má dnes tú božskú vlastnosť, že keď predávate za VIAC AKO ten najdrahší, musíte protistrane ponúknuť niečo, čo pre ňu bude mať viditeľne vyššiu hodnotu, ako ostatné veci, za ktoré doteraz vynakladá peniaze.

A presne takto vzniká pokrok. A väčšie uspokojenie zákazníkov. Pretože im musíte ponúknuť niečo výrazne lepšie ako zvyšok trhu.

Vyššia cena vás donúti urobiť niečo lepšie, ako ten najlepší na trhu.

Pozrite sa ako to robí Apple: Nepovie si: „Hmm, tak bežná cena prémiového telefónu je 500 až 800 EUR, tak si vypýtame nejakú podobnú sumu“. Nie. On vám predá telefón za 1200 EUR. Pretože pre určitú skupinu zákazníkov (možno to nie ste vy, ja to nie som tiež) ten telefón tú hodnotu má.

Keď sa uvádzal na trh prvý iPhone, smial sa vtedajší CEO Microsoftu: „Za 500 dolárov? A ešte dotovaný? So zmluvou u operátora? „Budúci podiel iPhonu odhadoval na 2 až 3%. A potom pokračoval, že ich Motorola Q Windows za 99 dolárov“. Zvládne muziku. Zvládne internet. Zvládne email. Zvládne instant messaging. A keď sa tak na to pozerám, hovorím si: „Naša stratégia sa mi páči“.

Čo keď nepredávate prémiové produkty

Čo robiť, keď si nemôžete dovoliť byť najdrahší na trhu? Potom chcite mať čo najvyššiu maržu, respektíve zisk.

Povedzme, že napríklad predávate tovar X. A vaša marža je 20%. Vy si potom môžete povedať:

  1. Chcem, aby moje marža bola 25%. K čomu to vedie?
    1. Budete sa musieť naučiť vyjednávať lepšiu cenu od dodávateľov, teda lacnejšie nakupovať. To znamená, že sa zlepšíte v strašne veľa obchodných zručnostiach.
    2. Budete musieť (mierne) zdvihnúť ceny. To zase znamená, že budete musieť poskytnúť zákazníkom vyššiu viditeľnú hodnotu, ako tí ostatní. Alebo im môžete poskytovať niečo, čo pre nich má hodnotu, ale vám to zvýši maržu. Krásnym príkladom oboch je Alza.
  2. U absolútnej marži si môžete povedať: „Konkurent má zisk 5 miliónov EUR. Ja chcem dosiahnuť 10 miliónov“. Opäť, budete musieť rozvinúť množstvo schopností, aby ste toho dosiahli. Čo je perfektné! Hlúpy, neschopný a nedisciplinovaný človek, ktorý predáva „štandard“, 10 miliónov nezarobí.

Či už budete požadovať najvyššiu cenu, maržu alebo zisk, vždy to povedie k tomu, že sa budete rozvíjať. A s vami sa bude rozvíjať aj blahobyt klientov. Viac, ako u kohokoľvek iného. A navyše budete sústavne zveľaďovať myslenie a svoje schopnosti.

Peter Weidinger

Pomáham napĺňať očakávania klientov, hľadám kreatívne riešenia a milujem obchod. Som spoluautorom projektu POVIENT™ a mojím veľkým hobby je oblasť SEO optimalizácia. Okrem toho som aktuálne študentom Fakulty ekonómie a podnikania na PEVŠ.

Páčil sa Ti článok? Daj nám Like a zdieľaj ho svojmu okoliu. Ďakujeme 🙂